W tym miesiącu w szkole

Ładowanie…

Zobacz więcej »

Kalendarz oświatowy
2017 - Sierpień
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
 
 
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
     

W tym miesiącu pamiętaj o:

zobacz wszystkie wydarzenia

Ksiegarnia taniej

Dla Pedagogów i Psychologów

 
03.07.2017

Każdemu według potrzeb – warunki doboru form terapii do potrzeb dziecka

Termin „terapia” wywodzi się z greckiego słowa „therapeuéin” i oznacza „opiekować się, oddawać cześć”, a w znaczeniu szerszym – „leczyć”. Jest procesem zaplanowanym, obejmującym różne płaszczyzny działania terapeuty, nakierowanym na jednostki z różnorodnymi zaburzeniami.
Wasza ocena: 5.0
więcej
03.07.2017

Kiedy „inny” znaczy „gorszy” – jak wspierać uczennice i uczniów prześladowanych z powodu swojego wyglądu?

Z problemem szykan i niechęci ze strony rówieśników z powodu wyglądu boryka się coraz więcej i coraz młodszych dzieci. Nadwaga, otyłość, trądzik, piegi, rude włosy, widoczne znamiona, okulary, aparat na zębach, fizyczna nieporadność… Powody można mnożyć.
Wasza ocena: 5.0
więcej
12.06.2014

Opowieści terapeutyczne – sposób na lęk i nieśmiałość

Wykorzystanie w pracy z dzieckiem opowieści terapeutycznych pozwala skonfrontować się z problemem, a poprzez identyfikację z bohaterami uczy odkrywania własnej osobowości. Dziecko upodabnia się do głównego bohatera i przejmuje od niego wzorce moralne oraz sposoby działania.
Wasza ocena: 4.5
więcej
30.05.2014

Współpraca pedagoga szkolnego z asystentem rodziny

Zarówno asystent rodziny, jak i pedagog szkolny działają na rzecz poprawy sytuacji rodziny, podejmują aktywność w celu jej wsparcia oraz zwiększenia możliwości rodziców w zakresie sprawowania właściwej opieki nad dzieckiem. Jednym z podstawowych zadań przez nich wykonywanych powinna być współpraca.
Wasza ocena: 5.0
więcej
11.04.2014

Psychoedukacja

Asertywność - Stres - Emocje - Samoocena - Komunikacja interpersonalna. Zaburzenia zachowania u dzieci można zaobserwować w różnych obszarach ich funkcjonowania. Na terenie szkoły mogą objawiać się one zarówno w kontaktach z osobami dorosłymi...
Wasza ocena: 5.0
więcej
25.03.2014

Rozwój myślenia moralnego

Rozumowanie moralne jest wynikiem zarówno czynników wrodzonych, jak i środowiskowych. Psychologowie uważają, że moralność i wartości są w znacznej mierze strukturami wyuczonymi.
Wasza ocena: 5.0
więcej
1 poprzednia 2 poprzednia 3 poprzednia 4 poprzednia 5 poprzednia 6 poprzednia 7 poprzednia 8 poprzednia 9  następna  10

Nasze strony:

 

 

Literka.pl Edupress - Czasopisma dla nauczycieli Nadzór Pedagogiczny Portal Placówek Niepublicznych Pracownia Integracji Sensorycznej Freebooki - darmowe publikacje
 
Pedagogia Pracownialogopedy.pl
Eksperci w Oświacie 2010. Copyright by Dr Josef RAABE Spółka Wydawnicza Sp. z o.o.
Realizacja: Ideo Powered by: CMSEdito