Newslettery

Newsletter

edublog

polekcjach

Bank Wiedzy

Nowości wydawnicze

.
Forum Placówek Niepublicznych

Forum Placówek Niepublicznych

Profesjonalny miesięcznik dla właścicieli i dyrektorów...
zamów reklamę

W tym miesiącu w szkole

Ładowanie…

Zobacz więcej »

Kalendarz oświatowy
2018 - Styczeń
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
 
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
       

W tym miesiącu pamiętaj o:

zobacz wszystkie wydarzenia

Ksiegarnia taniej

Polecamy

 
Interdyscplinarny podręcznik historii
20.05.2011

Wielokulturowy Interdyscyplinarny Podręcznik do Historii i Geografii

Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi jest partnerem w międzynarodowym projekcie unijnym „Wielokulturowy Interdyscyplinarny Podręcznik do Historii i Geografii” realizowanym w ramach programu Comenius. Koordynatorem projektu jest hiszpański Uniwersytet w Salamance, poza tym w projekcie uczestniczą instytucje z Austrii, Niemiec i Francji.   

Projekt MIH (Multicultural Interdisciplinary HandBook – Wielokulturowy Interdyscyplinarny Podręcznik do Historii i Geografii) dostarczy nowych narzędzi, które pomagają nauczycielom i uczniom zgłębić kulturę i język innego narodu poprzez jego dziedzictwo, historię, jak również rzeźbę terenu czy geografię. Ponadto projekt ma na celu promocję wspólnej tożsamości europejskiej, stosując perspektywę europejską w programach szkolnych dotyczących historii i geografii, które zazwyczaj obejmują jedynie własny kraj.
Obecnie programy szkolne są zazwyczaj określane przez wytyczne krajowe, a podręczniki i inne pomoce dydaktyczne są na nich oparte. Wychodząc poza granice programów krajowych i poszerzając wiedzę młodych ludzi i ich nauczycieli o zróżnicowaniu europejskiej kultury, języków i wartości – co jest głównym celem programu Comenius – planujemy działać w oparciu o Podręczniki i Pomoce Dydaktyczne.
Głównym celem całego projektu MIH jest dostarczenie uczącym się narzędzia, które wykorzystuje podejście porównawcze, jak i interdyscyplinarne: treści historyczne będą zorganizowane w oparciu o realia geograficzne uwzględniające takie tematy jak granice, migracje, rzeźbę terenu i bogactwa naturalne.

Głównymi rezultatami projektu będą:
1. Podręcznik i Materiały Cyfrowe dotyczące wielu różnych historycznych i geograficznych tematów, wybrane spośród tych, które miały znaczący wpływ na świadomość narodową w ostatnich dwóch stuleciach. Ostateczna wersja PODRĘCZNIKA i Modułów Cyfrowych będzie dostępna we wszystkich językach krajów partnerskich.
2. Kurs dla Nauczycieli adresowany zarówno do przyszłych, jak i obecnych nauczycieli. Podczas szkolenia będą szczegółowo omawiane tematy z Podręcznika, jak również metodologia i poszczególne zagadnienia.
Podręcznika będą mogli używać nauczyciele zainteresowani nauczaniem wielokulturowym, jak również osoby zaangażowane w projekty CLIL.

Moduły Cyfrowe będą ostatecznymi narzędziami projektu. Moduły te będą dostępne jako darmowe publikacje filmowe (ang. podcast) zamieszczone w Internecie (HTML) i w systemie e-learningu (SCORM – IMS) jako standardowe pakiety Materiałów Edukacyjnych w każdym Wirtualnym Środowisku Nauczania (ang. Virtual Learning Environment), zarówno dla grup zajęciowych, jak i dla uczniów indywidualnych. Zmotywują one uczniów poprzez rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu i tworzenia wypowiedzi. Jest to istotny wkład w rozwój cyfrowych treści edukacyjnych.

Więcej informacji  znajduje się na stronie internetowej projektu:  http://grial.usal.es/agora/mihproject/pl/

 

Wasza ocena: 4.0
Oceń:

Nasze strony:

 

 

Literka.pl Edupress - Czasopisma dla nauczycieli Nadzór Pedagogiczny Portal Placówek Niepublicznych Pracownia Integracji Sensorycznej Freebooki - darmowe publikacje
 
Pedagogia Pracownialogopedy.pl
Eksperci w Oświacie 2010. Copyright by Dr Josef RAABE Spółka Wydawnicza Sp. z o.o.
Realizacja: Ideo Powered by: CMSEdito